top of page
Search

Grant Application #6 Students film screening + Q&A "Operation Wedding" הקרנה ודיון "מבצע חתונה

קרן דיקסטרו, מנהלת הלל באוניברסיטת תל אביב


בדצמבר 2019 זכינו גם לקיים הקרנה של הסרט "מבצע חתונה" ושיחה עם ענת זלמנסון קוזניצוב – יוצרת הסרט וביתם של אדוארד קוזניצוב וסילווה זלמנסון שסיפרה על תהליך יצירת הסרט, על הוריה ועל העשייה שלה להכנסת סיפור המאבק של יהודי ברה"מ לשיח הציבורי.

הפרסום:

בואו לחגוג איתנו רגעים של גבורה!🎖🎖🎖

בתאריך ה-25.12.1970 משתתפי "מבצע חתונה" קיבלו את גזר הדין >>> לשני המארגנים - עונש מוות! לשאר המשתתפים - עד 15 שנות מאסר!

המשפט וגזר הדין האכזריים, עוררו סערה בינלאומית והלחץ על הקרמלין הביא להמתקת גזרי הדין ופתיחת מסך הברזל לכמעט 350 אלף מאזרחי ברית המועצות בשנות ה-70.

49 שנים אח"כ בדיוק, נר רביעי של חנוכה, אנחנו נפגשים באוניברסיטת ת"א כדי לחגוג את ניצחון האור על החושך - הצטרפו אלינו!



האירוע היה בשיתוף פעולה עם מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות. התרגשנו מאוד מהנוכחות באירוע, מאחר ויצא שהוא נערך באחד הימים הגשומים בשנה ומאוד חששנו שזה ישפיע על הנוכחות (אנחנו מניחים שזה השפיע אבל עדיין הגיעו 40 משתתפים והקהל היה מאוד מגוון). בסוף האירוע קיבלנו תגובות נרגשות ממשתתפים – גם כאלו שיש להם שורשים בבריה"מ וגם כאלו שלא, רבים מהם נחשפו לראשונה למאבק הזה ולהדים שיצר בעולם כולו. בסוף הערב, מספר משתתפים אף נשארו כדי לדבר עם ענת ולחלוק את החיבור לסיפור האישי שלהם – החלק הזה היה מרגש מאוד. משתתפים אחרים התעניינו כיצד ניתן לצפות בסרט על מנת לחלוק עם חברים/משפחה.





bottom of page