top of page
Search

Grant Application #5 Durak - card game דוראק - משחק קלפים

קרן דיקסטרו, מנהלת הלל באוניברסיטת תל אביב


ב26.5.19 קיימנו ערב חוויתי של מפגש בין סטודנטים ישראלים וצעירים דוברי רוסית משתתפי מסע – המפגש התקיים סביב משחק דוראק עם קלפים ממותגים שיצרו סטודנטים משתתפי תכנית מסע בעקבות*.

הקלפים הממותגים (מצורפים כקובץ) נוצרו על ידי שני סטודנטים שהתרגשו לשתף בתרבות המשפחתית שלהם ובתהליך שעברו כחלק מהתכנית – הם החליטו לשלב בין ערב חוויתי שכולל משחק ומפגש לבין קלפים עם ערך מוסף שכללו עובדות על יהדות ברה"מ במגוון נושאים כולל מורשת יהודי בריה"מ (כולל עובדות על אסירי ציון, מבצע חתונה ועוד).


האירוע התקיים מספר ימים לאחר פטירתו של הלל בוטמן - ממקימי תנועת הנוער הציונית בלנינגרד ומיוזמי מבצע חתונה, ועל כן באופן ספונטמי הערב הוקדש לזכרו ובפתיחתו סיפרנו אודות פעילותו למען יהודי ברה"מ.

באירוע השתתפו כ-30 משתתפים שהגיעו רקעים שונים, חלקם הכירו את המשחק וחלקם הגיעו כדי להיפגש וללמוד – אבל כולם שמעו לראשונה על דמותו של הלל בוטמן ז"ל ועל חלקו במאבק של יהודי בריה"מ לחופש.

קלפי הדוראק חולקו למשתתפים באירוע ובהזדמניות נוספות לסטודנטים ברחבי הארץ – אנחנו מאמינים כי חשיפה חוזרת לקלפים ולעובדות המוטבעות בהן, תהיה השפעה לטווח הרחוק – בהתחלה ההתמקדות היא יותר במשחק אבל כאשר נחשפים שוב ושוב לאותן עובדות, הנושאים שוקעים ונכנסים למודעות.


דוראק חבילת הקלפים להדפסה
Download • 6.39MB


*תכנית "מסע בעקבות" הינה תכנית שנתית לסטודנטים דוברי רוסית הכוללת מפגשי העשרה עם מנהיגים בחברה הישראלית, עשייה חברתית והשתתפות במשלחת לפולין וליטא. המשלחת גם כ-240 צעירים יהודים מבריה"מ לשעבר ויחד יוצאים כולם למסע בעקבות החיים היהודים לפני, במהלך ואחרי השואה של יהודי ברה"מ. הסטודנטים משתתפים בתכנית עיונית העוסקת במורכבות הזהות הישראלית-יהודית-רוסית ומוציאים יוזמות בנושאי התכנית.


bottom of page